SMAAKVOLLE TATOEAGES

Van ‘crispy duck salad’ tot ‘sashimi van zeebaars’ en ‘kippenoester’. Deze gerechten belandden niet alleen op je bord, maar ook op je lijf… in inkt welteverstaan! Restaurant DIM ging voor nogal spraakmakende marketing.

LEES MEER

Het opmerkelijke initiatief is bedacht door reclamebureau Wunderman Antwerp samen met chef-kok Dimitri Proost (24). Het restaurant serveert Japanse gerechten met een Westerse twist. Het idee voor de campagne past daarbij. 19 gerechten van de menukaart werden vertaald in het Japans. Elke tatoeage is beschikbaar in zes stijlen, van manga tot traditioneel. Er is zelfs een kalligrafiestijl die speciaal in Japan werd ontworpen.

De tattoos lijken op het eerste zicht ‘gewone’ Japanse tatoeages, maar in dit geval is de betekenis niet ‘hoop’, ‘moed’ of ‘liefde’, maar ‘crispy duck salad’, ‘sashimi van zeebaars’ of een ander Japans gerecht.

“IF THE TATTOO IS ON YOU,
THE DISH IS ON US”

Via de eigen website werd deze actie aangekondigd. Wie een tattoo wil laten zetten kon zich online aanmelden. De eigenaar van het restaurant DIM selecteerde tien winnaars die zich mochten laten tatoeëren bij een bekende tattooshop in Antwerpen en vervolgens hebben zij heerlijk genoten van een gratis diner.

Gelukkig kun je er ook eten zonder levenslang aandenken op je arm of rug. We hebben ons laten vertellen dat het sowieso de moeite waard is om de keuken van Dim Dining te ontdekken, want daar komen de lekkerste dingen vandaan. De chef serveert een omakase menu en een sushi tasting menu.

Video
Contact

Send