5 september 2018 — De Verspillingsfabriek heeft op dinsdag 4 september in Den Haag de Duurzame Dinsdag Prijs gewonnen. Daarmee is de fabriek het beste duurzame initiatief dat zich richt op meerdere aspecten van duurzaamheid. Eric Habraken, manager Foodservice en Foodretail bij De Verspillingsfabriek: “We waren al trots op de nominatie, maar dit is natuurlijk helemaal fantastisch. Een echte bevestiging dat onze missie tegen voedselverspilling en de verspilling van talent wordt opgemerkt én gewaardeerd. En natuurlijk een prachtige opsteker voor het team, zij werken elke dag hard om onze groeiende groep van afnemers van smakelijke soepen en sauzen te voorzien.”
18 juli 2018 — Koppert Cress wil de eerste van Nederland zijn met een food CO2-neutraal bedrijfsrestaurant. Daarvoor moet natuurlijk eerst inzichtelijk zijn wat de CO2-uitstoot van het samenwerkingsconcept Rob & Bob van Koppert Cress en Hutten nu is. Daarom heeft GiantLeaps in opdracht van Hutten en Koppert Cress berekend wat over 2017 de klimaatimpact was van het door Hutten verzorgde bedrijfsrestaurant. De uitkomst: het restaurant stoot 43,4 ton CO2 uit. Dit staat gelijk aan 5 ¼ rond de aarde in een gemiddelde benzineauto! Door nog meer plantaardig, seizoensgebonden en lokaal in te kopen, verspilling te verminderen en het inzetten van compensatie door bijvoorbeeld het planten van bomen wordt Rob & Bob het eerste food CO2-neutrale restaurant van Nederland!
6 juli 2018 — Een speciaal PSV-koekje uit de bakkerij van Hutten markeerde op symbolische wijze de start van de samenwerking tussen PSV en de nieuwe huiscateraar van de club. Een samenwerking waar club en Hutten naar uitkijken. “We pogen een juiste vertaalslag naar het gedachtegoed, de missie en visie te maken om het merk PSV maximaal te versterken”, zegt Collin Schoonens, commercieel directeur van Hutten, dat per 1 juli aan PSV verbonden is.
3 juli 2018 — Voor de vierde keer heeft Hutten gewonnen in de categorie ‘At Work’ van het GfK Out of Home Formule Rapport. In het jaarlijkse landelijke consumentenonderzoek door onderzoeksbureau GfK hebben dit jaar ruim 8.000 gasten aangegeven wat zij belangrijk vinden en hoe foodformules op meer dan dertig aspecten scoren. Huttens Business Unit Manager Guido van der Krabben, eindverantwoordelijk voor Business Catering & Horeca: “De bovengemiddelde waardering door de gasten maakt me trots op deze titel. Maar ik ben vooral trots op onze samenwerkers die elke dag bezig zijn om bij onze locaties van betekenis te zijn voor de gast en opdrachtgever.”
9 juli 2018 — Niet meer in de rij voor de kassa tijdens je lunchpauze, direct profiteren van korting op je aankoop en sparen voor cadeaus. Om haar gasten te ontzorgen en te belonen ontwikkelde Hutten een app waarmee zij hun lunchaankopen direct kunnen scannen en afrekenen. “Zover ik weet zijn we de eerste bedrijfscateraar die deze service aanbiedt,” vertelt projectleider Kevin Renirie van Hutten. Momenteel wordt de app getest in het bedrijfsrestaurant bij Vanderlande in Veghel, waar gasten al enthousiast zijn: “Je kunt overal je saldo opladen en hebt daarvoor geen pinpas meer nodig,” aldus Huub Tolido, Sales Consultant bij Vanderlande.