Sinds januari 2023 verzorgt Hutten de bedrijfscatering voor FMHaaglanden, waarin we samen streven naar een duurzame, gezonde en inclusieve toekomst. Onze gezamenlijke inspanningen hebben al een positieve impact gemaakt. Midden in de bedrijvigheid op diverse locaties, zetten we ons in voor een inclusieve werkomgeving en een gevarieerd aanbod met 100% vegetarische opties.
We blikken terug met Jos Oosterhuis, Contractmanager bij Hutten, en Ellen Klees, Leveranciers- en Contractmanager bij FMHaaglanden op de implementatie van vernieuwende initiatieven en kijken vol vertrouwen vooruit naar wat nog komen gaat.
Benieuwd naar onze samenwerking?
DAGELIJKSE BEDRIJVIGHEID OP DIVERSE LOCATIES
“Het totale verzorgingsgebied van FMHaaglanden bestaat uit twee percelen,” vertelt Jos. “Hutten mag sinds 1 januari van dit jaar op één van deze percelen de cateringdienstverlening uitvoeren. Dit perceel bestaat momenteel uit 5 panden; De Resident (ministerie van VWS en SZW), B73 (ministerie van EZK en LNV), Centre Court (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland), Koningskade 4 (hoofdkantoor van FMH en SSC-ICT) en Alexanderveld 5 (Raad voor de Kinderbescherming). Op dit moment vinden diverse verbouwingen plaats, waaronder een verbouwing van een extra vleugel op het Centre Court. Hier wordt medio 2024 een nieuw kantoorgedeelte opgeleverd dat plaats biedt aan 1.000 ambtenaren.
In deze vleugel bemannen wij straks een Barista-café en verzorgen we alle vergaderservices.” Door de opkomst van het thuiswerken verschilt de dagelijkse bezetting in de panden sterk, maar nog altijd is het aantal gasten soms aanzienlijk. “Op drukke dagen ontvangen we in de outlets tot wel 2.500 gasten, met een gemiddelde van ongeveer 1.500 gasten per dag. Hiervoor staat een team van 53 medewerkers klaar, die ondersteund worden door 7 medewerkers van Social Capital (onze SROI-partner op de FMH-panden) en een pool van 7 Gebaarista’s van Sign Language Coffee Bar. De meeste collega’s hebben we overgenomen van de oude cateraar, aangevuld met een paar oude bekenden van diverse Hutten-locaties.”
TRANSPARANTE SAMENWERKING
Inmiddels zijn we bijna acht maanden verder. Hoe kijken beide partijen terug op de start en de eerste maanden? “De voorbereiding richting de implementatie van het contract gebeurde in een hechte samenwerking, waarin we wekelijks met een team vanuit Hutten en FMH overleg voerden over de voortgang. Het gevolg is dat we nu heel erg open en transparant samenwerken. We hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en werken daar gezamenlijk naartoe. Beide organisaties zijn oplossingsgericht. Een mooi voorbeeld daarvan is dat we recent met FMH samen een manier hebben ontwikkeld om de koffiemachines op De Resident geschikt te maken voor mensen met een visuele beperking.
Ellen: “Hutten beschikt over intrinsieke drijfveren en kernkwaliteiten die goed aansluiten op de ambities van FMH wat betreft duurzaamheid, circulariteit, inclusiviteit, gastvrijheid en onze kernwaarden.”