Onze chefs, bakkers en conceptontwikkelaars zorgen het hele jaar door voor ontwikkeling. Zo blijven we continu in beweging en maken we met de beste, verse ingrediënten het lekkerste eten. Voor onze gasten in bedrijfsrestaurants en op events en voor patiënten en hun bezoekers in ziekenhuizen.
VERNIEUWENDE BUSINESS HORECA, MAXIMAAL VAN TOEGEVOEGDE WAARDE
Gijs van Wanrooy, Markt & Concepten Business Horeca aan het woord: “Hutten heeft haar propositie in de markt voor bedrijfshoreca in de afgelopen periode behoorlijk versterkt. Waar we de laatste jaren al koploper waren op thema’s als gezond eten, duurzaamheid en inclusie is nu flink doorgepakt op programma’s om mensen te bewegen naar kantoor te komen. Zo kunnen we tegenwoordig een aanzienlijke bijdrage leveren aan het aantrekkelijk maken van gebouwen voor de verschillende doelgroepen. Niet alleen binnen de F&B outlets, maar gedurende de hele gastreis van ontvangst tot en met vertrek.”
“De basis is natuurlijk ons ambachtelijk bereid F&B aanbod. Dat hebben we uitgebreid met programmamanagement, waaronder Daily Pop’ ups, Food ‘n Moodmaker Moments en World Kitchen Weeks. Zo worden de outlets veel leuker en verrassender voor de gast. Natuurlijk geïnspireerd door onze eigen Nederlandse en internationale chefs actief op meer dan 160 locaties door heel Nederland. Met producten uit eigen keukens waaronder De Verspillingsfabriek en onze zorgbakkerij. Daarnaast heeft een intensivering plaatsgevonden in de samenwerking met House of Inclusion van Hutten. De Gebaarista’s en de Sign Language Coffee Bar zijn eenvoudiger in te zetten bij bestaande en nieuwe relaties. Maar ook nieuwe digitale oplossingen zijn toegevoegd aan de propositie. Zo kunnen in 2024 allergenen en voedingswaarden van onze producten live ingezien worden middels een webapp.”
“Al deze ontwikkelingen maken dat Hutten tegenwoordig zoveel meer is dan ‘de cateraar’. Vandaag de dag bouwen we samen met onze partners aan plekken waar mensen graag verblijven. Plekken met heel veel toegevoegde waarde, voor voor zowel de organisaties als de mensen die daar aanwezig zijn.”
HUTTEN & ANTONI VAN LEEUWENHOEK ONTWIKKELEN RECEPTEN VOOR PATIËNTEN
Een salade geitenkaas met peer eten kan voor iemand met dysphagie ondenkbaar zijn. Dit geldt ook voor patiënten met slikproblemen na hoofd-halskanker. Op initiatief van de afdeling logopedie van het Antoni van Leeuwenhoek, Merel Latenstein en Marise Neijman, ontwikkelt Daan Duives – Executive Chef FoodCare Hutten, recepturen die patiënten thuis kunnen maken. Een daarvan is een salade van: peer, dragon en geitenkaas.
Patiënten kunnen weer genieten van wat ooit vanzelfsprekend was en ze blijven op kracht zowel voor, tijdens als na een opname. Het Antoni Van Leeuwenhoek en Hutten ontwikkelen samen restaurantwaardig en eenvoudig te maken gerechten voor patiënten met dysfagie, die zij vervolgens zelf eenvoudig thuis kunnen maken.
Daarmee loopt het Antoni Van Leeuwenhoek voorop om hoofd-hals patiënten smakelijker en aantoonbaar beter te laten eten! Dat verdient aandacht!
Op dinsdag 19 september wordt door de afdeling logopedie in het Antoni van Leeuwenhoek een patiëntenmiddag georganiseerd voor (ex)patiënten en zorgprofessionals met als onderwerp totale laryngectomie (verwijdering strottenhoofd). Daan Duives (zelf sowieso een toffe peer) presenteert speciale gerechten in aangepaste consistentie en vertelt over de (on)mogelijkheden tijdens de ontwikkeling daarvan.