Hoera!

Hutten eerste plek in MT500

In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening van de MT500 staat Hutten dit jaar op nummer 1. De MT500 is hét reputatieonderzoek voor Nederlandse bedrijven op basis van de mening van managers, beslissers en leidinggevenden. ‘Een fantastisch bericht voor onze organisatie en de branche’, aldus algemeen directeur Drees Peter van den Bosch van Hutten. ‘Naast klantgerichtheid, productleiderschap en kwaliteit van de uitvoering wegen goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen even zwaar in het onderzoek. Precies de elementen waarmee wij impact willen maken en beweging willen brengen in de markt.’

Lees meer

Kenmerkend voor de aanpak van de MT500 is de peer-to-peer-beoordeling: respondenten vellen een oordeel over bedrijven die in hun eigen branche actief zijn. In totaal werkten dit jaar 4.428 respondenten mee. In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening beoordeelden 405 respondenten 13 organisaties. Hen werd gevraagd om hun top 3 van meest bewonderde bedrijven aan te wijzen. Deze top 3 beoordeelden zij vervolgens op vijf aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering, goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen.

“We komen bij alle vijf de aspecten als beste uit de bus. Ik ben dan ook trots op onze samenwerkers die ook in de coronaperiode naar de beste beleving voor onze gasten en het beste resultaat voor onze opdrachtgevers hebben gestreefd. Verder ben ik blij dat goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen even zwaar meewegen. Het zijn twee belangrijke pijlers in onze bedrijfsvoering. Zo geldt voor duurzaamheid dat we in 2024 klimaatneutraal en in 2030 klimaatpositief willen zijn. Hiervoor brengen we onze CO2-uitstoot omlaag door onder andere steeds meer in te kopen bij regeneratieve boeren. Zij werken aan het herstel van de bodem, waterkwaliteit en meer biodiversiteit. Daarnaast maken we hybride producten, die zijn deels plantaardig en deels dierlijk. Goed werkgeverschap betekent voor ons sociaal werkgeverschap. Zo bieden we werk aan iedereen die wil werken, ook al is dat voor een beperkt aantal uren of als je een afstand tot de arbeidsmarkt hebt.”

Drees Peter van den Bosch, Hutten

Het onderzoek werd dit jaar voor de 22e keer uitgevoerd. Het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam) was verantwoordelijk voor de opzet en uitvoering van het onderzoek.

Hutten spreekt ook dank uit naar haar opdrachtgevers en samenwerkers. Zonder hen zouden we niet kunnen doen wat we het liefste doen.

Enkele opdrachtgevers feliciteren Hutten met de eerste plek in MT500:

“Wat ons betreft meer dan verdiend. Hutten toont in ons partnership steeds onderscheidend vermogen, lef en ondernemerschap. De toekomstvisie waarin het EAT Lancet menu centraal staat is daar een goed voorbeeld van: positief sturend, focus op duurzaamheid waarbij een excellente culinaire beleving niet uit het oog wordt verloren”.

Hanneke van Paradijs, NIBC Bank

“Vanderlande kan terugkijken op een intensieve en effectieve samenwerking in de coronaperiode. We stonden beide tegenover uitdagingen die we niet uit de weg zijn gegaan. Gelukkig zijn er weer twee restaurants en een espressobar open en kunnen we ons focussen op de toekomst en met name het duurzaamheidsaspect.”

Marielle Aldenshuijsen, Vanderlande

Bekijk alle resultaten

Video
Contact

Send