In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening van de MT500 staat Hutten dit jaar op nummer 1. De MT500 is hét reputatieonderzoek voor Nederlandse bedrijven op basis van de mening van managers, beslissers en leidinggevenden. ‘Een fantastisch bericht voor onze organisatie en de branche’, aldus algemeen directeur Drees Peter van den Bosch van Hutten. ‘Naast klantgerichtheid, productleiderschap en kwaliteit van de uitvoering wegen goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen even zwaar in het onderzoek. Precies de elementen waarmee wij impact willen maken en beweging willen brengen in de markt.’
Kenmerkend voor de aanpak van de MT500 is de peer-to-peer-beoordeling: respondenten vellen een oordeel over bedrijven die in hun eigen branche actief zijn. In totaal werkten dit jaar 4.428 respondenten mee. In de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening beoordeelden 405 respondenten 13 organisaties. Hen werd gevraagd om hun top 3 van meest bewonderde bedrijven aan te wijzen. Deze top 3 beoordeelden zij vervolgens op vijf aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap, excellente uitvoering, goed werkgeverschap en duurzaam ondernemen.
Drees Peter van den Bosch, Hutten
Het onderzoek werd dit jaar voor de 22e keer uitgevoerd. Het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Amsterdam Business School (Universiteit van Amsterdam) was verantwoordelijk voor de opzet en uitvoering van het onderzoek.
Hutten spreekt ook dank uit naar haar opdrachtgevers en samenwerkers. Zonder hen zouden we niet kunnen doen wat we het liefste doen.
Enkele opdrachtgevers feliciteren Hutten met de eerste plek in MT500:
Hanneke van Paradijs, NIBC Bank
Marielle Aldenshuijsen, Vanderlande