Onze chefs, bakkers en conceptontwikkelaars zorgen het hele jaar door voor ontwikkeling. Zo blijven we continu in beweging en maken we met de beste, verse ingrediënten het lekkerste eten. Voor onze gasten in bedrijfsrestaurants en op events en voor patiënten en hun bezoekers in ziekenhuizen.
Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds heeft afgelopen zomer de brochure ‘Lekker leven zonder alcohol’ uitgebracht. Alcohol lijkt zo vanzelfsprekend, tijdens een feestje, borrel of etentje. Maar voor minder kans op kanker kunnen we alcohol beter laten staan.
Voor meer awareness en om de inname van alcohol te verminderen ontwikkelde Wereld Kanker Onderzoek Fonds een challenge om alcohol te laten staan. Voor de bijhorende receptenbundel werd Hutten Zorgcatering gevraagd, om mee te werken aan de ontwikkeling van een aantal mocktail recepturen. Daar gingen we natuurlijk graag mee aan de slag!
Naast deze mocktails werken Hutten en het Wereld Kanker Onderzoek Fonds samen aan recepturen, die een positieve bijdrage leveren voor patiënten die herstellende zijn van kanker.
Een jaar geleden is het team van Markt & Concepten begonnen om Hutten’s pop up foodconcept genaamd “Food ’n Mood Maker” te vernieuwen. Samen met Martijn aan het roer als gezicht en Food’n Mood Maker himself op locatie, wilden we de beleving nóg spectaculairder maken dan het al was.
We introduceerden verschillende World Kitchens. Zo kunnen medewerkers zich tijdens een werkdag even wanen in een andere wereld. Onze decor & stylingafdeling toverde verschillende vintage karren om tot unieke, sfeervolle streetfood karren. Onze conceptontwikkelaars zorgden voor de perfecte decoratie en chefs Joris en Martijn creëerden heerlijke streetfood gerechten uit het land van herkomst.
Nieuw toegevoegd zijn OISHII (Japan), SABROSO (Mexico), LIMONE (Italië) en CÀI YUÁN (China) ontwikkeld. And many more to come!
De meesten kennen onze bijzondere bakkers en zorgbakkerij al, want we vertellen er graag vol trots over. In onze bakkerij werken bakkers met een gehoorperking. Dus gebruiken ze niet veel woorden, maar hun handen des te meer!
Maar wist je ook dat er in onze bakkerij lampen in de oven zitten die gaan knipperen als de baktijd voorbij is, omdat onze dove bakkers de piepjes niet horen? Dat we een speciale ‘pakjesvuller’ hebben, een soort buis waar precies 14 koekjes inpassen, om het vullen van een verpakking met koekjes makkelijker te maken? En een bananenbroodsnijder, waarmee je een bananenbrood precies in tweeën kunt snijden? Allemaal handige hulpmiddelen die onze bakkers ontlasten en het werk makkelijker maken. Want simpele hulpmiddelen zijn soms al voldoende om iemand volwaardig te laten meedraaien in een organisatie!
Bij ons krijgt menselijk kapitaal betekenis in smaakvolle en (h)eerlijke producten. Hutten omarmt diversiteit als kern in alles wat ze doet. Daarom bieden we een podium aan iedereen, met ieders talent of ervaring. Lees meer hierover op onze website.
Wist je dat… Het smaakprofiel van ons zelfgemaakte sinaasappelsap door het jaar heen kan variëren?
Dat komt doordat we meebewegen met de seizoenen! Sinaasappels geoogst in de winter zijn vaak wat zoeter en sappiger, terwijl zomerse sinaasappels een frissere en iets zuurdere smaak kunnen hebben. Door te kiezen voor seizoensgebonden sinaasappels, blijven we dicht bij de natuur en bieden we je altijd het meest verse en smaakvolle sap. Het is een subtiel verschil dat elk seizoen iets unieks brengt, en zo geniet je elke keer van een andere beleving in je glas!